Linia turbosprężarek EFR narodziła się jako wewnętrzny program firmy BorgWarner Turbo Systems, oznaczony skrótem AAP (od ang. Advanced Aftermarket Products), w wolnym tłumaczeniu „Zaawansowane Produkty Rynku Wtórnego.”
Program został zaprojektowany przez zespół, który swoją pracę rozpoczął od przysłowiowej „czystej kartki papieru”. Bez wzorców z przeszłości, bez wyraźnej idei i pojęcia, co turbina powinna lub nie powinna mieć, bez żadnych ograniczeń. Aerodynamika dla całej linii została wybrana przy użyciu szeregu różnych kombinacji, by zaoferować użytkownikom wybór turbosprężarki i rozwiązania w zakresie mocy od 250 do 1000 KM. Kolejnym krokiem było złożenie w całość wszystkich dotychczas znanych projektów urządzeń doładowujących. Szczególne zainteresowanie zwrócono na nowe pomysły, które nigdy nie powstały w metalu lub nigdy nie były łączone z rynkiem wtórnym.
Tak właśnie powstała nowa linia turbosprężarek firmy BorgWarner, EFR (Engineered for Racing), czyli „Zaprojektowane dla wyścigów”. Turbiny te mieszczą w sobie grono kluczowych atrybutów, takich jak koła sprężarek Gamma Ti, wkłady (core) z podwójnymi, ceramicznymi łożyskami kulkowymioraz obudowy odlewane ze stali nierdzewnej. Łącznie, cechy te dają całej linii EFR innowacyjne odwołania i stanowią przełomowe doświadczenie co do trwałości i elastyczności urządzenia oraz zadowolenia użytkowników.
Co wyróżnia linię EFR na tle innych produktów dostępnych na rynku?
- najlepsza wydajność
- najlepszy moment bezwładności i czas reakcji
- niska waga
- materiały naprawdę odpowiednie dla wysokiej temperatury spalin
unikatowe, zintegrowane funkcje, takie jak wysoko-ciśnieniowy, wewnętrzny zawór upustowy spalin czy zawór recyrkulacji kompresora.
Zapraszamy do zapoznania się z filmem: